Léčba neplodnosti v posledních letech výrazně zvyšuje šanci mít dítě i těm párům, které by se v minulosti setkali s neúspěchem.

Neplodnost je stav, kdy dochází k neschopnosti otěhotnět v průběhu jednoho roku pravidelného nechráněného pohlavního styku. Příčina neplodnosti může být na straně ženy, ale i na straně jejího partnera. Poruchami plodnosti trpí v České republice každý pátý pár.

Léčba však dokáže mnohé zdravotní problémy vyřešit a pomoci partnerům dosáhnout vytouženého miminka.

V případě, že nemůžete otěhotnět po dobu jednoho roku pravidelného nechráněného pohlavního styku, vyhledejte pomoc naší gynekologické ordinace. Objednejte se na vyšetření, jsme tu pro vás!

Faktory ovlivňující početí

Základním faktorem ovlivňujícím početí je zdravotní stav ženy i jejího partnera. Na zdravotní stav působí mnoho faktorů, které mohou plodnost ženy i muže negativně či pozitivně ovlivnit.

Plodnost ženy i muže ovlivňuje:

• Životní styl
  • Nadměrná konzumace alkoholu
  • Kouření
  • Negativní působení některých léků
  • Špatná výživa
  • Přílišná fyzická zátěž
  • Infekce přenosnými pohlavními chorobami

Pro početí potomka je třeba dobrý zdravotní stav jak na straně ženy, tak i jejího partnera.

Příčiny neplodnosti

Neplodnost žen jen nejčastěji způsobena poruchami ovulace, které bývají spojeny s hormonálními poruchami, anatomickými problémy (srůsty vejcovodů či abnormality dělohy), endometriózou (uložení děložní sliznice mimo dělohu) nebo infekcemi a imunologickými problémy. Právě imunologické potíže ovlivňují kvalitu vajíček, proces oplození a způsobují těhotenské ztráty.

Neplodnost u mužů i žen může být zaviněna též genetickou příčinou (poruchy chromozomů). Tyto chromozomální odchylky způsobují poruchy oplození nebo předčasné těhotenské ztráty.

Vliv psychiky na početí

Ačkoliv existuje celá řada příčin, které brání otěhotnění, svoji významnou roli hraje psychický stav partnerů. Pokud je snaha o potomka ještě spojena se stresem a přílišným tlakem v touze otěhotnět, má to v konečném důsledku negativní vliv na případné početí.

Léčba neplodnosti je v posledních letech úspěšnější, než kdykoliv předtím. V některých případech může být postup jednodušší, v jiných naopak složitější. Jsou i indikované případy, pro které je nejlepším řešením dostupná léčba pomocí metod asistované reprodukce.

Diagnostika neplodnosti

Diagnostika neplodnosti probíhá postupně, přičemž se týká obou partnerů. V naší ambulanci nejprve provádíme ženě ultrazvuk malé pánve a vyšetření hladiny hormonů, pomocí odběru krve v prvním a třetím dnu menstruace.

U muže se zaměříme na základní vyšetření – spermiogram.

Nenalezneme-li příčinu neplodnosti, nebo pokud zjistíme, že se jedná o příčinu, kterou nelze řešit v naší ambulanci, odesíláme pár na další vyšetření a eventuální léčbu do centra asistované reprodukce. Případně pár posíláme k dalším specializovaným vyšetřením (hysteroskopie, hysterosalpingografie nebo laparoskopie) do nemocnice.

Léčba neplodnosti

Léčba neplodnosti se skládá z různých metod a odvíjí se dle zjištěné příčiny neplodnosti. Správně cílená léčba bývá ve většině případů úspěšná a umožňuje párům dosáhnout přirozeného početí.

Léčba neplodnosti v naší ambulanci

Pokud se snažíte o početí nejméně 12 měsíců, doporučujeme navštívit gynekologickou ambulanci, ve které se podrobíte diagnostice a případně následné léčbě neplodnosti.

V naší ambulanci GYNAMB Chrudim poskytujeme pacientkám dataci ovulace pomocí ultrazvuku a indukci ovulace klomifencitrátem (Clostilbegyt).

Indukce ovulace

Indukce ovulace je hormonální podpora růstu a dozrávání vajíček ve vaječnících. Je vhodná u žen s anovulačními cykly, kde nedochází k pravidelnému uvolňování zralého vajíčka (nejčastěji při syndromu polycystických ovarií). Ultrazvukovým vyšetřením se během stimulace sleduje počet a velikost folikulů ve vaječnících, ve kterých se vajíčka vyvíjejí. Hodnotí se taktéž charakter a výška děložní sliznice.

K případné další léčbě odesíláme pár do centra asistované reprodukce. V současnosti je medicína schopna pomoci až 95 % neplodných párů.

Proč kontaktovat lékaře a objednat se na vyšetření?

Návštěva gynekologické ambulance pomůže včas nalézt příčinu neplodnosti a navrhnout vhodný způsob léčby a podpory plodnosti. Výsledkem je až v 95 % případů úspěšné přirozené početí, případně volba jedné z metod asistované reprodukce.

Kontaktujte nás a objednejte sena vyšetření v naší ambulanci GYNAMB CHRUDIM.
Podáme vám pomocnou ruku a pomůžeme vám s léčbou neplodnosti.

Objednat se

S jakými pojišťovnami spolupracujeme

a jaké platební karty přijímáme

Partneři